اسکن 3بعدي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اسکن 3بعدي
نوشته شده در 24 آبان 1389
بازدید : 43
نویسنده : مولوی
اسکن 3بعدي
به ‌نظر شما اسکن کردن آن ‌هم از نوع 3بعدي، کار سخت و پيچيده‌اي است؟ بي‌شك پاسخ بسياري از شما «آري» است؛ چراکه اسکن 3بعدي نيازمند تجهيزات مخصوصي است که با كمك آنها بتوان يک جسم را از زواياي مختلف اسکن و در نهايت تمام زوايا را دوباره شبيه‌سازي و جسم مربوط را به يک تصوير 3بعدي کامپيوتري تبديل کرد!

اما اينجا قصد داريم شما را با نرم‌افزار قدرتمند DAVID Laserscanner آشنا کنيم. با اين نرم‌افزار قدرتمند كه با روشي ساده كار مي‌كند با استفاده از تجهيزاتي كم و ابتدايي مي‌توانيد خودتان در منزل اجسام 3بعدي را اسکن کنيد! براي اسکن 3بعدي توسط اين نرم‌افزار حداقل امکانات زير مورد نياز است:

يک دوربين ديجيتال (همچون وب‌کم) / يک ليزر خطي دستي / دو صفحه مقوايي يا کاغذي براي استفاده به ‌عنوان تصوير زمينه / سيستم عامل ويندوز و نرم‌افزار قدرتمند DAVID-laserscanner

پس از آماده كردن تجهيزات مورد نياز مي‌توانيد اولين اسکن 3بعدي خود را به‌روش زير آغاز کنيد:

صفحات مقوايي را در جاي خود (کنار و پشت جسم مورد نظر) قرار داده و دوربين را مقابل آن قرار دهيد. / با يک کليک درون نرم‌افزار، دوربين را کاليبره کنيد. / عمليات اسکن را با حرکت دادن ليزر روي جسم آغاز کنيد. / -نتيجه اسکن را در قالب يک فايل obj ذخيره سازيد و از آن در طراحي‌هاي خود استفاده کنيد.

نسخه‌هاي مختلف اين نرم‌افزار و نمونه‌هايي از چگونگي استفاده از آن را مي‌توانيد از نشاني زير دريافت كنيد:

http://www.clicklinks.ir/30705e

همچنين براي کسب اطلاعات بيشتر و مشاهده راهنماي کامل استفاده از نرم‌افزار مي‌توانيد به لينک زير مراجعه كنيد:

http://www.david-laserscanner.com/wiki/user_manual/getting_started



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , طراحی , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: